Natuur

D66 Zuidwesthoek wil het bestaande natuurschoon (grenspark, Brabants Wal, Polders ten noorden van Ossendrecht en Mattemburgh en omstreken) behouden, sterker maken en uitbreiden. Wij zijn ‘de groene longen’ van onze omgeving en willen deze groene longen blijven en versterken. De natuur, zijn flora en fauna, is de kracht van de gemeente Woensdrecht.

Het is niet alleen een visitekaartje voor toeristen maar, belangrijker nog, de plek van onze inwoners. Het maakt de gemeente een aantrekkelijke plek om te wonen en te recreëren. Een fantastische plek om te leven! D66 Zuidwesthoek wil dan ook niet dat de natuur verder wordt aangetast.

Laten we de natuur versterken door de Ecologische Hoofd Structuur verder te ontwikkelen. Laten we de verdroging van de Grote- en Kleine meer tegengaan door de gebieden het eigen ecologische water te laten behouden. Als er al natuur moet worden opgeofferd zal er specifiek en doeltreffend extra gecompenseerd dienen te worden, zodat er een goede balans in het gebied blijft of er een betere ontstaat.

Laatst gewijzigd op 2 maart 2018