Fietsen

Woensdrecht is de fiets- en wielergemeente van Nederland. Althans dat pretenderen we te zijn. De fiets wordt niet voor niets het meest democratische vervoersmiddel genoemd. Het is voor vrijwel iedereen beschikbaar en bruikbaar, goedkoop, snel en je kan tot pal voor je bestemming komen. Bovendien is fietsen schoon en gezond. Daarom vindt D66 Zuidwesthoek dat gemeenten zich moeten inzetten voor het aanleggen van obstakelvrije en vrijliggende fietspaden die ook geschikt zijn voor elektrische fietsen. De elektrische fiets stelt meer mensen in staat om ook voor langere afstanden, tot ca. 20 kilometer, voor dit vervoersmiddel te kiezen, waardoor het steeds vaker een vervanger van de auto wordt. Hiervoor dient ook in voldoende oplaadpunten te zijn voorzien. Mensen kunnen dankzij de e-bike bovendien tot op latere leeftijd blijven fietsen. Ouderen zijn echter relatief kwetsbaar op de fiets en verdienen dus extra aandacht en voorlichting.